Jak pozycjonować stronę?

Współczesny rynek reklamowy charakteryzuje przeniesienie narzędzi marketingowych do sieci. Wynika to z powszechnej cyfryzacji i globalizacji gospodarki. Dbające o utrzymanie silnej pozycji wśród konkurencji, małe i duże przedsiębiorstwa nie ograniczają poszukiwań klientów jedynie do bliskiego im otoczenia. Wychodzą poza dawne ramy, robiąc co w ich mocy, by zdominować środowisko branżowe, zdobyć i utrzymać pozycję lidera na rynku globalnym. Z coraz większą świadomością sięgają też po narzędzia marketingu internetowego, skupiające się na pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach.

Cyber-wyścig z czasem

Relatywnie niskie w utrzymaniu i z czasem naprawdę efektowne – można by pomyśleć, że pozycjonowanie strony, względem nowoczesnych wyszukiwarek to rozwiązanie tak proste, jak skuteczne. Nic bardziej mylnego. Działania specjalistów od optymalizacji przypominają raczej niekończący się wyścig z czasem i technologią, która zwiększając możliwości, a tym samym oblicza współczesnych wyszukiwarek internetowych, wymaga coraz szerszej wiedzy i jeszcze bardziej złożonych działań.

Podstawą pozycjonowania w Google, niezmiennie najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, jest połączenie ze sobą trzech najistotniejszych komponentów: tekstowego, odnośników i popularności. Właściwe ich wyważenie, pozwala na osiąganie satysfakcjonujących efektów promocji, a tym samym wyższego miejsca w rankingach. Jednakże, by osiągnąć sukces w optymalizacji strony i podnieść jej wartość w rankingach należy zwrócić uwagę również na aspekty, pozornie niemające bezpośredniego wpływu na wynik wyszukiwania.

Znów kieruje się uwagę w stronę danych strukturalnych, które realnie przyczyniają się do zwiększenia klikalności (współczynnik CTR). Przywraca się znaczenie tempu ładowania witryny. Im szybciej ładuje się strona, tym bardziej usatysfakcjonowany jest odbiorca. A pozytywne wrażenia użytkowników, to przecież relatywnie wyższa ocena jakości UX przez wyszukiwarkę. W erze wszechobecnej mobilności, przystosowanie witryny do wymagań urządzeń mobilnych wydaje się nieodzowne. To kolejny czynnik, dzięki któremu wartość UX wyraźnie podskakuje. Skuteczne pozycjonowanie to również wzmianki o marce i brandowe wyszukiwania, gdzie zarówno częstotliwość wspominania o niej, jak i wyszukiwanie konkretnej frazy brandowej ma znaczenie.

Mieć – wcale nie znaczy być

Samo posiadanie witryny, to zbyt mało i klienci o tym wiedzą. Dlatego przykładają coraz większą wagę do konieczności jej promowania w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonerzy dwoją się i troją, by wyprzedzać konkurencję wdrażając innowacje, zaskakując oryginalnością i wykorzystując nowoczesne funkcje.

Nie ma się co dziwić. Przyjmując, że większość odbiorców danej strony, związanych z branżą lub po prostu zainteresowanych określonymi produktami, przegląda jedynie witryny z pierwszej, ewentualnie drugiej strony wyszukiwarki Google (a i to tylko wówczas, gdy mają dość wolnego czasu) – skuteczne pozycjonowanie wydaje się nie mieć sobie równych.

Jak zatem promować stronę internetową w sieci? Wyprzedzając oczekiwania klientów, wykorzystując wszelkie dostępne funkcje techniczne przy budowaniu strategii promocji w wyszukiwarkach, jak i podążając za trendami w branży. Chcąc być na pierwszym miejscu – trzeba być na pierwszym miejscu, ot cała tajemnica.