Jak możemy zwiększyć sprzedaż?

Jak pokazują różne badania, coraz więcej osób szuka informacji o konkretnych firmach, produktach czy usługach w Internecie. Jest to trend, który będzie miał raczej tendencje wzrostowe aniżeli spadkowe. Nie dziwi zatem stale rosnąca popularność e-marketingu, który w szybki i prosty sposób umożliwia wypromowanie marki, wprowadzenie na rynek nowego produktu czy sprzedaż na dużą skalę. W obecnej dobie całkowitej internetyzacji stała obecność na pierwszych stronach popularnych wyszukiwarek, takich jak Google, czy Bing to podstawa skutecznej promocji każdej firmy. A zatem rodzi się pytanie: jak możemy zwiększyć sprzedaż przy użyciu tego nowoczesnego medium? Możliwości jest wiele, dziś jednak skupimy się na katalogach internetowych.

Czym jest katalog internetowy?

To nic innego jak spis adresów www zebrany w jednym miejscu. Zamieszczone na serwisie wizytówki z krótkim opisem działalności danej firmy i linkiem prowadzącym do jej strony głównej mają za zadanie ułatwiać konsumentom dotarcie do interesujących ich miejsc, a co za tym idzie zwiększyć zyski ze sprzedaży reklamującego się w ten sposób przedsiębiorstwa. Katalogi mogą być płatne lub darmowe i dzielą się na kilka kategorii:

  • ogólnotematyczne - nie są polecane przez specjalistów od pozycjonowania, gdyż zwykle umieszczane są tam spamy;

  • branżowe - zwiększają szansę na ruch z tzw. referrala, czyli przejście na konkretną witrynę ze strony web, na której udostępniono link;

  • firmowe - różnią się od branżowych tym, że konieczne jest podanie danych identyfikacyjnych przedsiębiorstwa, takich jak REGON czy NIP;

  • NAP - (skrót od ang. Name Address Phone number) - przekazują dane kontaktowe firmy np. telefon, adres siedziby itp.

Czy warto dodawać wpisy do katalogów?

Odpowiedź jest prosta - oczywiście, że tak. Katalogi firmowe pozwalają przedsiębiorcy na zaprezentowanie swojej działalności szerszemu gronu odbiorców i dają możliwość znalezienia linku do konkretnej witryny. A im więcej linków kierujących na naszą stronę internetową może znaleźć potencjalny klient, tym lepiej wypada pozycjonowanie, a w konsekwencji zwiększa się sprzedaż. Choć obecnie istnieją również inne metody e-marketingu, które są promowane przez specjalistów SEO, to wciąż wielu konsumentów przegląda bardziej popularne katalogi.

Trudno określić jednak, jak wielkie znaczenie mają one dla promowania biznesu, gdyż strategie, algorytmy i rożnego rodzaju mechanizmy wartościujące nieustannie się zmieniają. Jedno jest pewne, dobrze zbudowany wpis zawierający atrakcyjny opis witryny z pewnością przyciągnie uwagę. Obecność na tego typu serwisie pozwala w prosty sposób zwiększyć szansę na ujawnienie naszej strony web w pierwszych wynikach wyszukiwarek, co z pewnością wpłynie na wzrost sprzedaży.

Jak wybrać najlepszy katalog?

W Internecie jest mnóstwo serwisów oferujących tego typu usługi, więc niedoświadczonemu użytkownikowi trudno się zdecydować. Rozwiązaniem, które przyniesie najwięcej korzyści, będą strony "lokalizowane", gdyż dzięki nim zwiększa się wiarygodność firmy i rośnie zaufanie klientów, co powinno się przełożyć na wyższą sprzedaż.