Dlaczego nie mam zasięgów?

Prowadzisz własną działalność gospodarczą, nieustannie inwestujesz w kampanie reklamowe, a nie widzisz żadnych efektów? Wciąż zadajesz sobie pytanie: dlaczego nie mam zasięgów, przecież tyle czasu, wysiłku i pieniędzy włożyłem w promocję firmy/produktu/usługi? Cóż, być może obrałeś złą strategię marketingową. W obecnych czasach coraz mniej osób zwraca uwagę na tradycyjne metody kampanii reklamowych o zasięgu lokalnym, takie jak ulotki, broszury, foldery itp. W dobie całkowitej internetyzacji większość działań promocyjnych powinna być skierowana na strony wirtualne czy portale społecznościowe. Dlatego też warto właśnie za pomocą tego medium promować swój biznes.

Zaznacz swoją obecność w sieci

Podstawowym krokiem jest założenie profesjonalnej strony firmowej - jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to szybko napraw swój błąd. Bez tego żadne działania e-marketingowe nie będą skuteczne. Dobra strona internetowa będzie doskonałym narzędziem promocyjnym, jednak musi być ona zaprojektowana w sposób przykuwający uwagę potencjalnego klienta, inaczej po prostu z niej wyjdzie i przejdzie do następnej witryny. Dalsze kroki zależą od tego, czy zależy Ci na zwiększeniu zasięgu w zakresie lokalnym czy globalnym.

Optymalizacja lokalna

Strona firmowa będzie doskonałym narzędziem marketingowym pod warunkiem, że potencjalni klienci będą mogli ją znaleźć w Internecie, dlatego musimy zadbać o jej odpowiednie wypromowanie. Jednym ze sposobów jest zamieszczenie linku do naszej strony w katalogach stron internetowych. Czym są katalogi? To wirtualna platforma o zasięgu krajowym lun lokalnym, na której możemy umieścić wizytówkę z danymi naszej firmy. W sieci istnieją katalogi rożnego rodzaju m.in. ogólnotematyczne. branżowe, firmowe czy tzw. NAP, które mogą być moderowane lub niemoderowane.

Warto zwrócić uwagę szczególnie na katalogi pozwalające na zamieszczenie informacji na temat lokalizacji firmy, gdyż takie wizytówki wyglądają bardziej autentycznie z punktu widzenia konsumenta i zwykle nie są traktowane jako SPAM przez algorytmy oraz te umożliwiające podanie linku do naszego profilu społecznościowego - nie ukrywajmy, Facebook czy Instagram odgrywają obecnie dużą rolę w promowaniu produktów i usług.

Katalogi internetowe - warto?

Korzyści wynikające z posiadania wpisu na katalogach internetowych są nieocenione. Przede wszystkim pomagają pozyskać więcej klientów, a przecież na tym zależy każdemu przedsiębiorcy. Zwiększenie zasięgu oddziaływania strony internetowej to kluczowa kwestia w pozycjonowaniu, zwłaszcza tym lokalnym. A duża liczba osób wciąż przeszukuje katalogi firm w poszukiwaniu konkretnej usługi czy produktu w określonej lokalizacji. Zamieszczenie linku do naszej strony w katalogu umożliwia tzw. referral, czyli przejście z serwisu bezpośrednio do naszej witryny. Im więcej linków z danymi firmy znajdzie się w sieci, tym lepszy zasięg uzyskamy.

W Internecie jest obecnie wiele platform z wyszukiwarkami firm czy usług, które nie pobierają żadnej opłaty za swoje usługi - jest to zatem doskonała opcja na reklamę dla każdego lokalnego przedsiębiorcy. Jeśli więc pragniesz zwiększyć zasięg swojej firmy wśród użytkowników sieci, przetestuj tę metodę już dziś.